Un timp de călătorie de o oră și 15 minute, atingând o viteză maximă de 130 km/h pe calea ferată ce leagă Reșița de Timișoara, reprezintă obiectivul proiectului în care s-au implicat Nelu Popa, Romeo Dunca, Dominic Fritz și Alin Nica. Deși trenul nu mai utilizează hidrogen, ci baterii, proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare a ajuns în faza licitației pentru a desemna constructorul. Această evoluție marchează etapa finală a proiectului, cu toate că rezultatul nu a fost atât de spectaculos pe cât și-l imaginase primarul Reșiței. Cu toate acestea, eficiența proiectului nu a fost compromisă.

În începutul noului an, s-a încheiat ultima etapă înainte ca trenul să intre pe traseu, odată cu aprobarea protocolului cu CFR Infrastructură pentru implementarea proiectului de modernizare a căii ferate. Aceasta a adus clarificări și în privința aspectelor financiare.

Criticii acuză că cei patru parteneri, inclusiv Nelu Popa, au cheltuit în mod ineficient fonduri publice locale pentru un proiect care, în final, nu aparține Primăriei Reșița, Consiliului Județean Caraș-Severin, CJ Timiș sau Primăriei Timișoara, ci CFR. Aceștia ar fi putut accesa ușor fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru această investiție. Popa a explicat că fiecare partener va recupera suma investită, semnând în curând un contract cu Ministerul Fondurilor Europene pe PNRR.

Edilul Reșiței a declarat: „Putem demara licitația pentru tronsonul Reșița – Voiteni imediat ce primim avizul pentru studiile de soluție de la CFR. Cu avizul obținut, vom licita execuția pe PNRR. Investiția trebuie finalizată până în iunie 2026. Tronsonul Timișoara – Voiteni – Stamora Moravița este, de asemenea, pregătit și va fi predat Ministerului Transporturilor, care caută soluții de finanțare în cadrul programului operațional de transporturi. Lucrările planificate în următorii doi ani în cadrul PNRR sunt eligibile și rambursabile, deci, practic, nu vom suporta costuri. Banii către Metroul SA vor fi, de asemenea, restituiți. Proiectul este finanțabil în proporție de 100%.”

Contrar planurilor inițiale, trenurile ce vor circula cu o viteză maximă de 130 km/h nu vor funcționa pe bază de hidrogen, ci pe acumulatori, datorită costurilor mai reduse. Popa și Dunca au fost nevoiți să renunțe la conceptul de trenuri cu hidrogen, luând în considerare faptul că nu există infrastructură de alimentare la ora actuală și nu ar fi fost fezabilă. Primarul Reșiței a exprimat speranța că până în 2026, când proiectul va fi finalizat, vor exista și trenuri pregătite să asigure un transport civilizat între Banatul de Munte și Banatul de Șes.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.