După eșecul omului de afaceri Gabriel Olariu în obținerea fondurilor europene pentru modernizarea Aeroportului Caransebeș în valoare de zeci de milioane de euro, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat motivele din spatele acestei situații.

Cu o prezență în Caransebeș săptămâna trecută, unde a anunțat și candidatura lui Felix Borcean, Sorin Grindeanu a fost întrebat cu privire la situația Aeroportului Caransebeș, mai exact la ratarea finanțării europene pentru proiectul de modernizare.

Ministrul a clarificat că, începând cu 1 ianuarie 2024, nu mai pot fi inițiate proiecte de modernizare a aeroporturilor finanțate din fonduri europene în cadrul Uniunii Europene. Această restricție se aplică la nivel european, nu doar în România și nu doar pentru Aeroportul Caransebeș. Grindeanu a menționat că, în România, se înregistrează progrese semnificative la terminarea unor proiecte precum Terminalul de Plecări de la Timișoara (98% finalizat), Iași (peste 90%), Baia Mare, Oradea și Craiova, în diverse procente de avansare.

Ministrul a subliniat că dezavantajul Aeroportului Caransebeș este legat de poziționarea sa aproape de Aeroportul Timișoara, care atrage constant pasageri și reprezintă o competiție economică puternică. Acest fapt a fost expus clar de Grindeanu, care a afirmat că Aeroportul Timișoara este preferat și alegerea pasagerilor este constantă în favoarea acestuia.

Cu toate acestea, Sorin Grindeanu a sugerat că Aeroportul Caransebeș ar putea găsi alternative de dezvoltare în alte domenii, cum ar fi sectorul de marfă, servicii și dezvoltarea turismului în regiunea Muntele Mic și Semenic, cu o extindere către Herculane. El a subliniat că reușita acestui demers depinde și de inițiativa privată și de abilitatea operatorilor să atragă clienți în aceste domenii specifice. Astfel, Grindeanu a deschis calea pentru o reconversie a Aeroportului Caransebeș, sugerând că acesta poate juca un rol important în diverse componente economice, evitând astfel riscul de a deveni un simplu teren pentru păscutul oilor, așa cum se întâmpla înaintea implicării lui Gabriel Olariu în gestionarea acestuia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.