După eșecul omului de afaceri Gabriel Olariu în obținerea fondurilor europene pentru modernizarea Aeroportului Caransebeș în valoare de zeci de milioane de euro, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat motivele din spatele acestei situații.
Cu o prezență în Caransebeș săptămâna trecută, unde a anunțat și candidatura lui Felix Borcean, Sorin Grindeanu a fost întrebat cu privire la situația Aeroportului Caransebeș, mai exact la ratarea finanțării europene pentru proiectul de modernizare.
Ministrul a clarificat că, începând cu 1 ianuarie 2024, nu mai pot fi inițiate proiecte de modernizare a aeroporturilor finanțate din fonduri europene în cadrul Uniunii Europene. Această restricție se aplică la nivel european, nu doar în România și nu doar pentru Aeroportul Caransebeș. Grindeanu a menționat că, în România, se înregistrează progrese semnificative la terminarea unor proiecte precum Terminalul de Plecări de la Timișoara (98% finalizat), Iași (peste 90%), Baia Mare, Oradea și Craiova, în diverse procente de avansare.
Ministrul a subliniat că dezavantajul Aeroportului Caransebeș este legat de poziționarea sa aproape de Aeroportul Timișoara, care atrage constant pasageri și reprezintă o competiție economică puternică. Acest fapt a fost expus clar de Grindeanu, care a afirmat că Aeroportul Timișoara este preferat și alegerea pasagerilor este constantă în favoarea acestuia.
Cu toate acestea, Sorin Grindeanu a sugerat că Aeroportul Caransebeș ar putea găsi alternative de dezvoltare în alte domenii, cum ar fi sectorul de marfă, servicii și dezvoltarea turismului în regiunea Muntele Mic și Semenic, cu o extindere către Herculane. El a subliniat că reușita acestui demers depinde și de inițiativa privată și de abilitatea operatorilor să atragă clienți în aceste domenii specifice. Astfel, Grindeanu a deschis calea pentru o reconversie a Aeroportului Caransebeș, sugerând că acesta poate juca un rol important în diverse componente economice, evitând astfel riscul de a deveni un simplu teren pentru păscutul oilor, așa cum se întâmpla înaintea implicării lui Gabriel Olariu în gestionarea acestuia.