Un proiect major de modernizare a infrastructurii feroviare din România a fost demarat oficial. Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean, un segment esențial pentru conectivitatea europeană.

Valoarea contractului se ridică la 2,3 miliarde de lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată din Programul Transport 2021–2027 și bugetul de stat. Durata totală a contractului este de 195 de luni, dintre care 12 luni sunt dedicate proiectării, 60 de luni execuției lucrărilor, 120 de luni garanției și 3 luni perioadei post-recepție.

Modernizare la standarde europene

Printre obiectivele principale ale proiectului se numără:

  • aducerea liniei la standarde europene de interoperabilitate (STI),
  • implementarea unui sistem modern de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 2,
  • creșterea vitezei maxime de circulație până la 100 km/h,
  • reabilitarea tunelurilor feroviare,
  • modernizarea instalațiilor electrice,
  • construirea de peroane înalte,
  • implementarea de măsuri pentru reducerea zgomotului și creșterea confortului călătorilor.

În plus, linia va fi adaptată pentru circulația trenurilor de marfă și călători cu lungimi de până la 740 de metri, îmbunătățind astfel capacitatea de transport și eficiența rețelei feroviare.

O rețea feroviară mai rapidă și sigură

Această investiție contribuie semnificativ la obiectivul strategic al României de a dezvolta o rețea feroviară modernă, sigură și aliniată la standardele europene. Modernizarea acestei rute-cheie va avea un impact pozitiv atât asupra mobilității regionale, cât și asupra integrării transportului românesc în rețeaua transeuropeană TEN-T.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.