Reșița se confruntă în continuare cu ambuteiaje pe principala arteră de circulație, mai ales pe sensul Centru – Govândari, ceea ce alimentează așteptările pentru deschiderea noii rute de circulație prin fosta Platformă Mociur. Deși lucrările realizate de compania STRABAG sunt aproape finalizate, rămâne întrebarea: ce i-ar determina pe locuitori să prefere această rută, având în vedere că varianta existentă prin Parcul Industrial este ocolită din cauza pietrei cubice de pe strada Mociur?
Răspunsul evident este înlocuirea pietrei cubice cu asfalt, iar acest pas este planificat, conform declarațiilor primarului Ioan Popa. În cadrul ultimei ședințe a Consiliului Local din 2024, edilul a explicat etapele necesare pentru modernizarea acestei porțiuni.
„Segmentul de drum dintre bariera de pe strada Fântânilor și Mociur era inclus în proiectul Centrului Multifuncțional de la vechiul bazin. Soluția tehnică pentru preluarea apelor pluviale a fost însă neadecvată, deoarece presupunea realizarea unui canal pe mijlocul drumului, cu diferențe de nivel de până la 3,5 metri. Aceasta ar fi afectat stabilitatea terasamentului Căilor Ferate, care nu ar fi aprobat asemenea săpături,” a explicat primarul.
Ca urmare, proiectantului i s-a solicitat o soluție mai simplă și mai accesibilă, iar lucrările vor începe imediat după primirea acesteia. „Probabil vom întrerupe circulația timp de două săptămâni. Vom îndepărta piatra cubică, vom reproiecta trotuarul și sistemul de drenaj, vom monta borduri și vom aplica două straturi de asfalt. Vom lucra zi și noapte, în ritm accelerat, și vom finaliza într-un timp record,” a promis Ioan Popa.
Primarul a oferit și detalii despre modificările suplimentare. La bariera de pe strada Fântânilor va fi adăugată o bandă de decelerare de aproximativ 100 de metri pentru virajul la dreapta, iar banda existentă va deveni exclusiv pentru sensul spre Casa de Cultură, posibil cu ajustări ale priorității. De asemenea, un giratoriu va fi amenajat la intersecția cu Casa de Cultură, implicând demolarea a două clădiri pentru a permite autobuzelor să întoarcă în apropierea Staționarului III.
În timp ce modernizarea străzii Mociur ar putea fi realizată rapid, primarul a atras atenția că alte porțiuni, precum străzile G. A. Petculescu, Crișan și Independenței, se vor confrunta cu proceduri mai complicate, precum achiziții, exproprieri și demolări. Acestea vor fi, cum a spus edilul, „ca-n România,” cu un ritm semnificativ mai lent decât cel planificat pentru strada Mociur.


