Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara a anunțat demararea studiilor geotehnice pentru sectorul Caransebeș – Lugoj (50 km) al viitorului drum de mare viteză Lugoj – Filiași.
Specialiștii vor executa 120 de foraje, la adâncimi cuprinse între 6 și 30 de metri, pentru a identifica structura solului și a rocilor de pe traseu. Informațiile obținute vor fi corelate cu studiile topografice, hidrologice și de mediu, urmând să stea la baza stabilirii traseului optim și a soluțiilor constructive pentru poduri, pasaje și viaducte.
Contract semnat cu o companie spaniolă
Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate a fost semnat în decembrie 2024 cu compania Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA din Spania. În funcție de concluziile specialiștilor, va fi decisă ulterior categoria de drum – autostradă sau drum expres.






Stadiul celorlalte loturi ale proiectului Lugoj – Filiași
Proiectul este împărțit în patru loturi, cu termene de finalizare diferite pentru studiile de fezabilitate:
- Lotul 4 Caransebeș – Lugoj (50 km) – termen toamna 2026;
- Lotul 3 Domașnea – Caransebeș (45 km) – termen vara 2026;
- Loturile 1 și 2 Filiași – Drobeta Turnu-Severin – Domașnea (135 km) – termen contractual în toamna 2025.
Un pas esențial pentru infrastructura din Banat și Oltenia
Drumul de mare viteză Lugoj – Filiași va asigura legătura între Banat și Oltenia, contribuind la fluidizarea traficului de pe coridorul european și la reducerea timpilor de deplasare. De asemenea, proiectul are rol strategic pentru transportul de mărfuri și conectivitatea regională.


