Compania Națională de Căi Ferate (CFR) a făcut un nou pas important în modernizarea Coridorului feroviar Orient/Est-Mediteranean. După luni de așteptare, a fost semnat contractul pentru reabilitarea tronsonului Băile Herculane – Poarta Nouă (Lotul 5), cu o lungime de 32,6 kilometri.

Contractul, în valoare de 2,14 miliarde lei fără TVA, a fost atribuit companiei PORR Construct, oferta acesteia fiind declarată câștigătoare pe baza criteriului „cel mai bun raport calitate-preț“.

Un proiect de amploare pe ruta Craiova – Caransebeș

Procedura de achiziție pentru Lotul 5 a fost lansată în iunie 2024, ca parte a unui pachet mai amplu ce vizează modernizarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș. Această magistrală feroviară face parte din rețeaua TEN-T și este una dintre cele mai importante legături de transport din sud-vestul țării.

Anterior, în iunie 2025, CFR a semnat și contractul pentru Lotul 4 (41,8 km), între Drobeta-Turnu Severin și Băile Herculane, atribuit asocierii formate din IC Içtaș Inșaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (lider) și Rotary Construcții Mentenanță SA, pentru suma de 2,3 miliarde lei.

Astfel, la acest moment, doar loturile 4 și 5 – cele care leagă Turnu Severin de Poarta – au constructori desemnați și contracte semnate.

Licitații și contestații în celelalte tronsoane

În ceea ce privește Lotul 6 Poarta Nouă – Caransebeș (37,1 km), procedura de achiziție este încă blocată în urma mai multor contestații, fiind analizată atât de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), cât și de Curtea de Apel București.

De asemenea, tronsoanele din județele Dolj și Mehedinți se află în etape diferite de licitație:

  • Lotul 1 Craiova – Filiași (37,9 km) și Lotul 2 Filiași – Igiroasa (44,2 km) – proceduri aflate în plin proces de contestații;
  • Lotul 3 Igiroasa – Drobeta Turnu Severin (31,6 km) – relansat pe 21 august 2025, după o primă anulare, cu termen de depunere a ofertelor până la 6 octombrie 2025.

Context și importanță

Reabilitarea acestei linii de cale ferată va aduce o creștere a vitezei de circulație, reducerea timpilor de călătorie și va contribui la integrarea României în rețeaua europeană de transport feroviar. Proiectul face parte din planurile naționale de modernizare a infrastructurii feroviare, sprijinite din fonduri europene nerambursabile și buget de stat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.